Etap 6: Permutacja narożników

Etap ten zawiera algorytmy umożliwiające ustawienie 4 żółtych narożników na swoich miejscach. 
Na początek ważna uwaga: narożnik na swoim miejscu nie oznacza, że jest on prawidłowo zorientowany (przekręcony), może być, ale nie musi, a i tak jest na swoim miejscu. Oznacza to, że klocek znajduje się w miejscu kostki, gdzie pozostanie już do końca tylko potem należy go jeszcze przekręcić wg jego własnej osi. Poniżej przykłady ustawień klocka na swoim miejscu:

co to jest klocek na swoim miejscu 
W pierwszych trzech przypadkach klocek narożny jest na swoim miejscu, ponieważ znajduje się na ścianie żółto-czerwono-zielonej. W czwartym przypadku klocek nie jest na swoim miejscu, ponieważ powinien znaleźć się na ścianie żółto-niebiesko-pomarańczowej. 

Na początek obrazek przedstawiający co mamy uzyskać w tym kroku: 

jak przebiega permutacja narożników 
Jak widzimy na powyższym obrazku, narożnik żółto-czerwono-zielony (zaznaczony kropką) jest już na swoim miejscu, natomiast pozostałe 3 narożniki nie są na swoich miejscach. Na obrazku po prawej widzimy, że klocek żółto-zielono-czerwony pozostał na swoim miejscu, natomiast trzy pozostałe zostały przestawione na swoje miejsca. 

Występują tutaj dwa przypadki algorytmu.
Pierwszy z nich to permutacja trzech narożników w prawo, czyli zgodnie ze wskazówkami zegara. Ustawiamy kostkę tak, aby żółty krzyż był na górnej ścianie, a klocek, który nie powinien zmieniać swojego położenia musi być tam gdzie zaznaczono kropką (rys. trzeci poniżej): 

permutacja narożników w prawo - algorytm

Drugim przypadkiem jest permutacja trzech narożników w lewo, czyli odwrotnie do wskazówek zegara. Ustawiamy kostkę tak, aby żółty krzyż był na górnej ścianie, a klocek, który nie powinien zmieniać swojego położenia musi być tam gdzie zaznaczono kropką (rys. trzeci poniżej): 

permutacja narożników w lewo - algorytm

Jeżeli zdarzy nam się przypadek, że ŻADEN z narożników nie będzie na swoim miejscu musimy najpierw wykonać jakikolwiek z powyższych algorytmów, następnie poszukać jednego klocka który znalazł się na swoim miejscu i wykonać ponownie odpowiedni algorytm. 

Kolejnym etapem jest - orientacja narożników